Autori: Martina Dadić, Karlo Parčina, Marta Pulić, studenti Ekonomskog fakulteta u Splitu (poslovna ekonomija, smjer marketinga)
Danas se sve više priča o održivosti – do te mjere da je održivost postala ključna tema za sve industrije, uključujući i turistički sektor. Pod ovim se pojmom podrazumijeva efikasna upotreba energije i resursa u cilju smanjenja negativnog utjecaja na okoliš. Trend održivog ili zelenog poslovanja postaje sve prisutniji među hotelima diljem svijeta, a nije zaobišao ni Split. U članku ćemo se zato osvrnuti na hotele grada Splita koji slijede istu poslovnu praksu.
Važno je samo prije toga napomenuti da zeleno poslovanje donosi brojne prednosti, poput poboljšanja imidža hotela, optimizacije resursa, smanjenja troškova energije i štetnog utjecaja na okoliš i tako dalje.
Sada kada smo naveli osnovne značajke postavlja se pitanje što zeleno poslovanje uistinu podrazumijeva?
Zeleno ili održivo poslovanje, prema MicroMentor blog stranici, podrazumijeva vođenje poslova na način koji minimizira negativan utjecaj na okoliš, ekonomiju i cjelokupno društvo. Prakse koje se primjenjuju u zelenom poslovanju su: upotreba obnovljivih izvora energije, suradnja i podrška s lokalnom zajednicom, recikliranje i odvajanje otpada. Također, mnogi ističu kako je upravo ovaj način poslovanja najbolji primjer etičnosti i moralne ispravnosti.
Važnost edukacije i podizanja svijesti
Ključni je aspekt zelenog poslovanja provođenje edukacije zaposlenika, potrošača i šire javnosti o važnosti održivog poslovanja. Naime, edukacija je jedan od alata koji možda najbolje potiče podizanje svijesti o važnim temama kao što su ekologija i održivost. Ona potiče promjene u ponašanju i motivira ljude da preuzmu aktivnu ulogu u stvaranju održivog poslovanja.
Odlično je i što se u poslovnome svijetu sve više primjećuje pozitivan trend primjene održivosti. Pa tako dok se pri obuci zaposlenika posebna važnost pridaje energetskoj učinkovitosti, zaštiti okoliša i upravljanju otpadom, potrošači su ti koji sve više traže informacije o održivosti proizvoda i održivim praksama koja poduzeća primjenjuju. Kroz kontinuirano informiranje i angažiranje zaposlenika, potrošača i lokalne zajednice, tvrtke mogu postići dugoročne pozitivne učinke na okoliš.
Inovativnost kao ključ uspjeha
Zeleno poslovanje potiče inovacije koje transformiraju industrije i otvaraju nove poslovne prilike. Inovacije se očituju kroz upotrebu obnovljivih izvora energije, poput solarnih panela. One potiču pametno korištenje prirodnih resursa za uštedu i smanjenje troškova poslovanja. Također postoje pametni sustavi za upravljanje otpadom i njegovo recikliranje koji omogućavaju smanjenje te pravilno sortiranje i odlaganje otpada. Inovacije pomažu i prilikom smanjenja ugljikova dioksida i drugih štetnih plinova te utječu na povećanje korištenja održivih materijala, poput reciklirane plastike, drva i biljnih vlakana. Kroz ulaganje u inovacije postiže se konkurentska prednost i pridonosi se razvoju održivog razvoja.
Primjeri hotela u Splitu koji primjenjuju održivo poslovanje
U Splitu se po pitanju održivosti ističu tri hotela, a to su: Hotel Luxe, Hotel Cornaro i Hotel Park Split. Navedeni hoteli primjer su predanosti održivosti kroz određena konkretna djela:
1. Hotel Luxe
Ovaj se hotel, osim što nudi iznimno luksuzan smještaj svojim gostima, ističe i po pitanju održivosti. Hotel koristi solarne panele za grijanje vode čime znatno smanjuje troškove energije. Samim time, hotel smanjuje ovisnost o vanjskim izvorima energije i povećava energetsku sigurnost i neovisnost. Hotel također primjenjuje prakse recikliranja otpada te potiče goste na održivo ponašanje. Organizira i razne edukativne programe o održivom poslovanju, kako za osoblje, tako i za lokalnu zajednicu.
2. Hotel Cornaro
Smješten u samom centru grada, Hotel Cornaro ističe se vrlo održivim pristupom poslovanju. Neke od praksi koje hotel primjenjuje su: smanjenje potrošnje vode kroz energetsku učinkovitost, promicanje ekoloških praksi, educiranje gostiju o važnosti zelenog poslovanja te sudjelovanje u zelenim inicijativama.
3. Hotel Park Split
Ovaj hotel ostvaruje održivost korištenjem obnovljivih izvora energije kao što su solarni paneli i toplinske pumpe za grijanje vode. Implementirao je i inovativne sustave recikliranja otpada i smanjenja potrošnje vode. Hotel Park Split također održava lokalne dobavljače hrane kako bi smanjio emisije povezane s prijevozom dobara i kako bi ujedno potaknuo lokalnu ekonomiju.
Uz hotele stali su i mali iznajmljivači
Kroz svoje napore u implementaciji zelenog poslovanja, zanimljivo je da svaki od ova tri hotela nastoji istovremeno potaknuti lokalnu zajednicu da se u svakodnevnom životu vodi održivošću. Svojom praksom smanjuju štetno djelovanje na okoliš jer je zeleno poslovanje pozitivan trend koji više nije opcija, već nužnost.
Toga su postali svjesni i mali iznajmljivači u Dalmaciji, koji su u sklopu Dalmatia Green programa odlučili ozeleniti svoje poslovanje i gostima pružati jedinstven boravak u harmoniji s prirodom i lokalnom zajednicom.
Kako bi održivost postala svačija praksa (a ne samo poslovna), Sunce također provodi projekt Karijera za zeleni, digitalni i održivi turizam, u sklopu kojega se odvija edukacija studenata, učenika i turističkih djelatnika s fokusom na zero-waste principe, Dalmatia Green certifikat i digitalizaciju. Upravo je ovaj članak nastao u sklopu tog projekta, a ostale članke možete pročitati ovdje.